Contact Form

 

"BIAR PEREMPUAN LAKUKAN SEMUANYA" dan "BIAR AKU LAKUKAN SEMUANYA"

assalamualaikum dan hi....

aku agak tertarik dengan tajuk yang diubahsuai dari entri seseorg...  tentang persepsi kebergantungan dan berdikarinya kita!.... nak tau baca sendiri!!

ada pro & con nya... 


ini hany pendapat aku :

1. pepuan xyah nak bergantung sangat(sangat lha kot) - esok2 da kwen org xske cmne? tgh galak mmg semua -ve kita xfkir(xbrp nk kesah)

2. lelaki jgn asyk nk buli bini - mentang2 ko da cari nafkah(duit utk sara fmly) tapi fikirkan bini yg juga kerja(xsmstinya kerja) yg nak jga ank ko, mkn minum ko, uma ko, harte bende ko and apa jua benda yg ko rasa tu mmg tanggungjawab hakiki seorg isteri... ohhhh please....kedrat mana yg mampu nk sempurna????

3. jgn terlalu nk bergantung & tidak berdikari sebab kita xtau panas waktu pagi smpai dak ke petang hari tu.... so... persediaan utk melakukan sesuatu perlu ada... cth : lelaki, xkn la ko nk msk nasi pun xreti... klau bini ko xda, xmkn? ken baju xbsuh? uma xyah kemas? anak xyah mndikan??? nmpak sgt bergantung kat pepuan... in case ppuan... xkan nk pasang gas dapor pun nk tunggu tunggu laki??? klau da kena tinggal laki xkan nak suruh suami org sebelah tlg??????


so.. ada pro and con nya perspsi macam ni... mana hat xsuka, xyah nak banyak songeh.. just my opinion! daaa

Total comment

Author

Nissa Nisaa

0   semut comel

Cancel Reply